Професіоналізм ведучого теле- та радіопрограми




Скачати 89.72 Kb.
НазваПрофесіоналізм ведучого теле- та радіопрограми
Дата конвертації07.07.2013
Розмір89.72 Kb.
ТипДокументы
mir.zavantag.com > Журналистика > Документы
Змістовий модуль №13

«Сутність та методичні основи творчості

телевізійного та радіо журналіста»

ПРАКТИЧНЕ ЗАНЯТТЯ № 1-2

Тема: Професіоналізм ведучого теле- та радіопрограми

(особистісний фактор).
План:

  1. Журналістська майстерність: критерії й оцінки.

  2. Поєднання індивідуальної майстерності з завданнями редакції.

  3. Специфіка проведення радіоефіру.

  4. Специфіка проведення телеефіру.

  5. Робота в кадрі й поза кадром.


Семінарське заняття.

Студенти переглядають окремі фрагменти телевізійних програм різних типів мовлення, які характеризують екранний аспект діяльності телеведучого.
^ Самостійна (домашня) робота.

Проаналізуйте особливі авторські риси і загальні закономірності у роботі відомих радіо- та телеведучих (Наприклад: С. Кузіна, С. Шустера, О. Марченко, А. Доманського або інших).
ЛІТЕРАТУРА:

  1. Багмут А., Бровченко Т., Борисюк І. та ін. Інтонаційна виразність звукового мовлення засобів масової інформації. – К., 1994.

  2. Вовк Б. З мікрофоном у світі прекрасного. – К., 1967.

  3. Кузнецов Г.В. ТВ-журналистика: критерии профессионализма. –М., 2003.

  4. Лекции по методике конкретных социальных исследований / Под ред. Г.М. Андреевой. – М., 1972.

  5. Любосветов Д. По законам эфира. – М., 1979.

  6. Мережка І. Нехай вам всміхається свято / Олександр Токар. І на тім рушникові. – Дніпропетровськ, 2002.

  7. Недопитанський М. Тележурналістика: досвід, проблеми, стратегії: практичний посібник. – К., 2009. – 140 с.

  8. Український радянський енциклопедичний словник. – К., 1986. – Т.І.

  9. Яковець А.В. Телевізійна журналістика: теорія і практика: Посібник. – 2-ге вид., доповн. І переробл. – К.; Вид. дім «Києво-Могилянська академія», 2009. – 262 с.

  10. Ярошенко В. Информационные жанры радиожурналистики. – М., 1976.



^ ПРАКТИЧНЕ ЗАНЯТТЯ № 3

Тема: Журналістські професії на телебаченні і радіо.
План:

  1. Актуальні тележурналістські професії.

  2. Особливості роботи на телебаченні та радіо автора програми, літературного редактора, редактора-продюсера, сценариста, репортера, кореспондента, коментатора й оглядача, інтерв’юера, ноумена, модератора, ведучого.

  3. Причини виникнення полі професій на телебаченні й радіо, а саме: репортер-оператор-режисер, автор-ведучий-режисер, автор-редактор-продюсер.

  4. Актуальність, основні тенденції та перспективи функціонування журналістських професій на телебаченні.


^ Семінарське заняття.

Розглянути функціональні обов’язки представників кожної професії на телебаченні й радіо. Обговорити переваги й недоліки.
Самостійна (домашня) робота.

Підготувати відео про журналістські професії на телебаченні і радіо.
ЛІТЕРАТУРА:

  1. Андреева М.К., Матвеева Л.В., Шкопоров Н.Б. Психологический анализ профессионально-важных качеств творческих работников телевидения. - М., 1991.

  2. Багмут А., Бровченко Т., Борисюк І. та ін. Інтонаційна виразність звукового мовлення засобів масової інформації. – К., 1994.

  3. Вовк Б. З мікрофоном у світі прекрасного. – К., 1967.

  4. Кузнецов Г.В. ТВ-журналистика: критерии профессионализма. –М., 2003.

  5. Лекции по методике конкретных социальных исследований / Под ред. Г.М. Андреевой. – М., 1972.

  6. Любосветов Д. По законам эфира. – М., 1979.

  7. Маклюэн М. Телевидение: Робкий гигант // Телевидение вчера, сегодня, завтра. – М., 1987.

  8. Мережка І. Нехай вам всміхається свято / Олександр Токар. І на тім рушникові. – Дніпропетровськ, 2002.

  9. Недопитанський М. Тележурналістика: досвід, проблеми, стратегії: практичний посібник. – К., 2009. – 140 с.

  10. Український радянський енциклопедичний словник. – К., 1986. – Т.І.

  11. Яковець А.В. Телевізійна журналістика: теорія і практика: Посібник. – 2-ге вид., доповн. І переробл. – К.; Вид. дім «Києво-Могилянська академія», 2009. – 262 с.

  12. Ярошенко В. Информационные жанры радиожурналистики. – М., 1976.


^ ПРАКТИЧНЕ ЗАНЯТТЯ № 4,5,6

Тема: Телевізійний ведучий в інформаційному мовленні.
План:

  1. Специфіка роботи телевізійного ведучого в інформаційних телепрограммах та радіопередачах.

  2. Складнощі ведення новинної програми.

  3. Ведучий-диктор і ведучий-журналіст: історична розвідка предмету дослідження і тенденції сучасного телемовлення.

  4. Особливості роботи ведучого в інформаційно-аналітичному типі програм.

  5. Характерні риси ведучого в інформаційно-розважальному типі програм.

  6. Колективний та синтетичний характер телевізійної та радіотворчості. Сценарна розробка та верстка політематичної щоденної та тижневої програми, зйомка, монтаж, прямий ефір. Участь ведучого в етапах створення телевізійної та радіопрограми.

  7. Поняття співведучих.


^ Семінарське заняття.

Аналіз типологічних особливостей сучасного інформаційного мовлення на телебаченні і радіо.
Самостійна (домашня) робота.

Підібрати звукові та відеоматеріали до теми.
ЛІТЕРАТУРА:

  1. Багмут А., Бровченко Т., Борисюк І. та ін. Інтонаційна виразність звукового мовлення засобів масової інформації. – К., 1994.

  2. Вовк Б. З мікрофоном у світі прекрасного. – К., 1967.

  3. Кузнецов Г.В. ТВ-журналистика: критерии профессионализма. –М., 2003.

  4. Любосветов Д. По законам эфира. – М., 1979.

  5. Маклюэн М. Телевидение: Робкий гигант // Телевидение вчера, сегодня, завтра. – М., 1987.

  6. Недопитанський М. Тележурналістика: досвід, проблеми, стратегії: практичний посібник. – К., 2009. – 140 с.

  7. Український радянський енциклопедичний словник. – К., 1986. – Т.І.

  8. Яковець А.В. Телевізійна журналістика: теорія і практика: Посібник. – 2-ге вид., доповн. І переробл. – К.; Вид. дім «Києво-Могилянська академія», 2009. – 262 с.

  9. Ярошенко В. Информационные жанры радиожурналистики. – М., 1976.


^ ПРАКТИЧНЕ ЗАНЯТТЯ № 7-8

Тема: Особливості ведення моно тематичних телевізійних та радіо програм
План:

  1. Характеристика монотематичних пограм сучасного телебачення.

  2. Актуальність тематичної спеціалізації тележурналіста.

  3. Специфіка створення монотематичної програми – від підготовчого періоду до ефіру: участь ведучого в процесі телевізійного виробництва.

  4. Робота ведучого в спортивній програмі ( щоденний спортивний блок новин і аналітичний тижневик).

  5. Особливості ведення політичної програми.

  6. Журналіст-ведучий в економічній програмі.

  7. Культурологічна та історична тематика, ведучий мистецької програми.


Семінарське заняття.

Аналіз різних за тематикою програм.
Самостійна (домашня) робота.

Підібрати відео та звукові зразки спортивної, політичної, економічної програми.
ЛІТЕРАТУРА:

  1. Андреева М.К., Матвеева Л.В., Шкопоров Н.Б. Психологический анализ профессионально-важных качеств творческих работников телевидения. - М., 1991.

  2. Багмут А., Бровченко Т., Борисюк І. та ін. Інтонаційна виразність звукового мовлення засобів масової інформації. – К., 1994.

  3. Вовк Б. З мікрофоном у світі прекрасного. – К., 1967.

  4. Кузнецов Г.В. ТВ-журналистика: критерии профессионализма. –М., 2003.

  5. Любосветов Д. По законам эфира. – М., 1979.

  6. Мережка І. Нехай вам всміхається свято / Олександр Токар. І на тім рушникові. – Дніпропетровськ, 2002.

  7. Недопитанський М. Тележурналістика: досвід, проблеми, стратегії: практичний посібник. – К., 2009. – 140 с.

  8. Український радянський енциклопедичний словник. – К., 1986. – Т.І.

  9. Яковець А.В. Телевізійна журналістика: теорія і практика: Посібник. – 2-ге вид., доповн. І переробл. – К.; Вид. дім «Києво-Могилянська академія», 2009. – 262 с.

  10. Ярошенко В. Информационные жанры радиожурналистики. – М., 1976.


^ ПРАКТИЧНЕ ЗАНЯТТЯ № 9,10,11

Тема: Специфіка роботи журналіста-ведучого в діалогічних видовищних програмах (ток-шоу) та розважальних телевізійних проектах
План:

  1. Порівняльна характеристика видовищних програм українського та зарубіжного телебачення, аналіз творчої діяльності ведучого (шоумена) в ток-шоу та розважальних телепрограмах.

  2. Специфіка ведення розважальної програми.

  3. Журналіст і учасники програми; журналіст і глядачі: контакт із аудиторією.

  4. Виняткове значення імпровізації на телебаченні.

  5. Запитання-відповіді: діалогічний характер телевізійної комунікації.

  6. Особливості стилю ведучого розважальних програм.

  7. Поняття телевізійного іміджу. Проблема створення іміджу телеведучого.


Семінарське заняття.

Порівняння і аналіз ток-шоу різних каналів.
^ Самостійна (домашня) робота.

Підібрати відео зразки ток-шоу з різних каналів (по 1 зразку).
ЛІТЕРАТУРА:

  1. Багмут А., Бровченко Т., Борисюк І. та ін. Інтонаційна виразність звукового мовлення засобів масової інформації. – К., 1994.

  2. Вовк Б. З мікрофоном у світі прекрасного. – К., 1967.

  3. Кузнецов Г.В. ТВ-журналистика: критерии профессионализма. –М., 2003.

  4. Любосветов Д. По законам эфира. – М., 1979.

  5. Матвеева Л.В. Модель коммуникативного акта в телевизионном общении // Психологический журнал. 2000. № 2.

  6. Недопитанський М. Тележурналістика: досвід, проблеми, стратегії: практичний посібник. – К., 2009. – 140 с.

  7. Український радянський енциклопедичний словник. – К., 1986. – Т.І.

  8. Яковець А.В. Телевізійна журналістика: теорія і практика: Посібник. – 2-ге вид., доповн. І переробл. – К.; Вид. дім «Києво-Могилянська академія», 2009. – 262 с.

  9. Ярошенко В. Информационные жанры радиожурналистики. – М., 1976.

^ ПРАКТИЧНЕ ЗАНЯТТЯ № 12-13

Тема: Роль ведучого в авторській програмі на радіо й телебаченні

План:

  1. Досвід авторського вітчизняного і зарубіжного авторського телебачення та радіо.

  2. Авторська телевізійна й радіо пограма: структура, верстка, композиція.

  3. Пошук теми, збір основного і додаткового матеріалу, необхідного для реалізації творчого задуму.

  4. Авторська ідея - сценарне і екранне втілення: особливості написання та аудіовізуалізації тексту.

  5. Ведучий в кадрі й за кадром, в ефірі й поза ним.

  6. Монтаж як спосіб виразу авторської думки.

  7. Творчий колектив в авторській програмі: автор-ведучий, режисер, телеоператор, звукорежисер, редактор, стиліст, адміністратор.


^ Семінарське заняття.

Обговорення й аналіз авторських програм на радіо й телебаченні.
Самостійна (домашня) робота.

Підібрати зразки авторських програм на радіо й телебаченні (по 1 зразку).
ЛІТЕРАТУРА:

  1. Багмут А., Бровченко Т., Борисюк І. та ін. Інтонаційна виразність звукового мовлення засобів масової інформації. – К., 1994.

  2. Вовк Б. З мікрофоном у світі прекрасного. – К., 1967.

  3. Кузнецов Г.В. ТВ-журналистика: критерии профессионализма. –М., 2003.

  4. Любосветов Д. По законам эфира. – М., 1979.

  5. Мережка І. Нехай вам всміхається свято / Олександр Токар. І на тім рушникові. – Дніпропетровськ, 2002.

  6. Недопитанський М. Тележурналістика: досвід, проблеми, стратегії: практичний посібник. – К., 2009. – 140 с.

  7. Український радянський енциклопедичний словник. – К., 1986. – Т.І.

  8. Яковець А.В. Телевізійна журналістика: теорія і практика: Посібник. – 2-ге вид., доповн. І переробл. – К.; Вид. дім «Києво-Могилянська академія», 2009. – 262 с.

  9. Ярошенко В. Информационные жанры радиожурналистики. – М., 1976.


^ ПРАКТИЧНЕ ЗАНЯТТЯ № 14-15

Тема: Підготовка власної програми
План:

  1. Колективний вибір теми.

  2. Груповий творчий задум майбутньої програми.

  3. Зйомка і монтаж.

  4. Презентація готового матеріалу.


Семінарське заняття.

Обговорення й аналіз програм підготовлених мікрогрупами студентів.
Самостійна (домашня) робота.

Підготовка і зйомка програми мікрогрупою (тема узгоджується із викладачем на попередньому занятті).
ЛІТЕРАТУРА:

  1. Багмут А., Бровченко Т., Борисюк І. та ін. Інтонаційна виразність звукового мовлення засобів масової інформації. – К., 1994.

  2. Вовк Б. З мікрофоном у світі прекрасного. – К., 1967.

  3. Кузнецов Г.В. ТВ-журналистика: критерии профессионализма. –М., 2003.

  4. Любосветов Д. По законам эфира. – М., 1979.

  5. Недопитанський М. Тележурналістика: досвід, проблеми, стратегії: практичний посібник. – К., 2009. – 140 с.

  6. Ершов П.М. Режиссура как практическая психология. – М., 1972.

  7. Український радянський енциклопедичний словник. – К., 1986. – Т.І.

  8. Яковець А.В. Телевізійна журналістика: теорія і практика: Посібник. – 2-ге вид., доповн. І переробл. – К.; Вид. дім «Києво-Могилянська академія», 2009. – 262 с.

  9. Ярошенко В. Информационные жанры радиожурналистики. – М., 1976.

Схожі:

Професіоналізм ведучого теле- та радіопрограми iconМэра Москвы Мельникова И. И. на теле- и радиоэфирах бесплатные эфиры
График участия кандидата на должность Мэра Москвы Мельникова И. И. на теле- и радиоэфирах
Професіоналізм ведучого теле- та радіопрограми iconЖан-Доминик Боби автор этой исповеди. «Скафандр и бабочка» его послание...
Так, из-под стеклянного колпака скафандра, из замкнутого в застывшем теле мозга, в котором порхают бабочки-мысли, он посылает нам...
Професіоналізм ведучого теле- та радіопрограми iconКанетти Ослепление «Душа есть лишнее слово для обозначения чего то в теле»
«Душа есть лишнее слово для обозначения чего — то в теле» — утверждает Ф. Ницше. Этот постулат лежит, похоже, в основе поведения...
Професіоналізм ведучого теле- та радіопрограми iconІсторія
Вивчення законів мистецтва ведучого та конферансу тісно по­в'язане з основними курсами спеціальності "Театральне мистецтво": "Режисура",...
Професіоналізм ведучого теле- та радіопрограми icon5. Фото-, кіно-, теле- чи відеозйомка в приміщенні фітнес-центру «софія» заборонена; 6
Графік роботи: щодня з 08. 00 до 21. 30; сб з 10: 00 до 21: 30; нд з 10: 00 до 20: 00
Професіоналізм ведучого теле- та радіопрограми iconКоординаційний центр Євроклубів «Pu Re»
Як говорив Біл Гейтс: «Навіть свій останній долар я витратив би на піар!» Подивіться, чи маєте ви 8 грн. Якщо так, то у вас все гаразд...
Професіоналізм ведучого теле- та радіопрограми iconЧи може людина бути постійно успішною?
Як говорив Біл Гейтс: «Навіть свій останній долар я витратив би на піар!» Подивіться, чи маєте ви 8 грн. Якщо так, то у вас все гаразд...
Професіоналізм ведучого теле- та радіопрограми iconРоберт Монро "Путешествия вне тела"
Он обнаружил у себя способность, находясь в тонкоматериальном Втором Теле, путешествовать в далекие иные миры и вступать в контакты...
Професіоналізм ведучого теле- та радіопрограми iconРоберт Монро "Путешествия вне тела"
Он обнаружил у себя способность, находясь в тонкоматериальном Втором Теле, путешествовать в далекие иные миры и вступать в контакты...
Професіоналізм ведучого теле- та радіопрограми iconГумкирия Аделина Исцеление в Рейки
Рейки это энергетическая практика, в которой через руки целителя к больному человеку течет поток чудесной целительской силы. С ее...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2013
звернутися до адміністрації
mir.zavantag.com
Головна сторінка