Це коротка, проста сценічна дія (сценка), що триває від 1,5 до 3 хвилин. В етюді має бути логічний розвиток




Скачати 88.61 Kb.
НазваЦе коротка, проста сценічна дія (сценка), що триває від 1,5 до 3 хвилин. В етюді має бути логічний розвиток
Дата конвертації05.10.2013
Розмір88.61 Kb.
ТипДокументы
mir.zavantag.com > География > Документы
ЕТЮДИ ст.130

Етюд – це коротка, проста сценічна дія (сценка), що триває від 1,5 до 3 хвилин. В етюді має бути логічний розвиток:

* початок (із чого все почалось);

* подія (що відбулося);

* фінал (чим усе завершилося).

Обов'язковою є наявність конфлікту (що з чим або хто з ким бореться). Бажано, щоб етюд містив менше слів (ідеально взагалі без слів). Учасники етюду просто мовчки рухаються сценою (розуміючи мету: навіщо?); викопують елементарні рухи; реагують на те, що з ними відбувається; вирішують, яким с вихід із ситуації, що склалася. Наприклад, уявити, що йдете парком, раптом щось знаходите й намагаєтесь (подумки!) вирішити, що з цим робити. Після того, як вирішили, виконуєте відповідні дії.

Етюд виконується індивідуально. «Режисером» і «актором» виступає один учень, коли буде засвоєно завдання, то один стає «режисером», другий «актором». Етюдна замальовка повинна містити певні події із життя предмета, а її зміст - асоціюватися з логікою поведінки людей, життєвими ситуаціями.

Сон

Педагог пропонує учням згадати й розповісти найяскравіший сон, а його фрагмент реалізувати на сцені в етюді. Назву етюду придумує учень-режисср. Показниками успішного рішення є: яскравість, оригінальність образів, несподіваний поворот у сюжеті, рухливість асоціативного процесу, емоційна насиченість, видовищність, незвичайність ритмічного малюнка, коротка об­разна назва етюду.

Пластичний епіграф (назва, зміст)

Обирається відома казка, учні об'єднуються в групи. Групі необхідно зробити «пластичну назву». Учні самостійно добирають найкращу «пластичну назву». Показники успішності у виконанні завдання це здатність відчути емоційну суть, зміст твору н передати це сценічними засобами (образними, поетичними елементами).

Заверши казку

Педагог пропонує учням прослухати початок казки, а потім продовжити її у різний спосіб:

* мелодією; * малюнком (фрагмент); * етюдом (фрагмент);

* розповіддю. * казка повинна бути короткою.

Пародія

Педагог пропонує учням зімпровізувати і зробити невелику пародію на:

* співачку (співака); * актора .(акторку);

* артиста цирку (естради); * самого себе.

Вибір об'єкта для пародії визначають самі члени колективу.

Етюди за власним сюжетом

Студенти Учні придумують самостійно сюжет етюду, обирають акторів, автор є режисером. Педагог пропонує умову, яку повинні виконати режисер і актори.

* Приклади умов.

* Виконується без жодного слова.

Дозволяється розмовляти звукосполученнями («бі-бі»; «жи-жо» ; «га-га» і подібними). Під час виконання етюдів учні вико­ристовують знання сценічного мовлення: тембр, ритм, інтонації . мовлення.

Кінцівка повинна бути оптимістичною.

Єтюд містить танець.

Виконання пісні в контексті змісту.

Етюди-діалоги

Під час роботи над етюдами з учнями бажано розігрувати звичайні діалоги зі шкільного життя, розмови з однокласниками, батьками, молодшими учнями, щоб матеріал був їм знайомий.

Можливі варіанти настрою:

* байдужість до всього, що відбувається;

* бажання в усьому догодити;

^ Театральна вітальня:

* нудно;

* учасники діалогу невдахи;

* так хочеться сподобатися співрозмовникові;

* тема розмови хвилює співрозмовників.
Варіант діалогу

1

Учитель. Чому не підготувався до уроку? Учень. Світла ire було.

Учитель. Коли? Учень. Учора.

Учитель. Задано було три дні тому, молена було зробити раніше.

Учень. ... (залежно від завдання учня).

2

Мати. Доню, прибери у своїй кімнаті.

Дочка. Мамо, мені ніколи!

Мати. Тобі завжди ніколи, завтра бабуся завітає у гості.

Дочка. От завтра і приберу.... (залежно від завдання учня).

    • Привіт.

    • Привіт. Як справи?

    • Усе нормально, а в тебе?

    • Нормально. Шкода, що погода зіпсувалася.

    • Так зіпсувалася. Ну і що? (залежно від задачі учня).

Приклади

1-й варіант. Зустрілись на вулиці двоє товаришів. ГІергаия дуже поспішає, другий ходить по вулиці, тукаючи, як згаяти час. Під час розмови перший розуміє, що запізнюється на заняття гуртка, а саме сьогодні запізнюватися не можна, його винахід випробовуватимуть науковці.

^ 2-й варіант. Під час уроку двох учнів вигнали з класів, вони вчаться з різних класах, тому мало знайомі. їм нудно стояти, вони розговорилися.

3-й варіант. Після довгої розлуки зустрілися двоє друзів, зраділи, Вони часто разом їздять рибалити.
^ Рольові ігри як різновид етюдної роботи

Сам термін «гра» різними мовами відповідає поняттям про і мрт і сміх, легкість й задоволення і свідчить про зв'язок цього процесу з позитивними емоціями. Вершиною еволюції ігрової щільності є сюжетна або рольова гра.

Гра являє собою невелику ситуацію, побудова якої нагадує драматичний добуток зі своїм сюжетом, конфліктом і дійовими особами. Під час гри ситуація програється кілька разів і при цьому що- є у новому варіанті. Але разом із тим ситуація гри - ситуація "Чільного" життя. Незважаючи на чіткі умови гри й обмеженість иикористовуваного мовленнєвого матеріалу, у ній обов'язково і елемент несподіванки. Почувши несподіване запитання, дитина їм гайно починає думати, як же на нього відповісти. Тому для 11 пі характерна спонтанність мовлення. Мовленнєве спілкування, що містить у собі не тільки мовлення, але й жест, міміку та ін., і цілеспрямованим і обов'язковим.

Вимоги до рольових ігор

І. Гра повинна стимулювати мотивацію навчання, викликати в учнів інтерес і бажання гарно виконати завдання, тому її варто проводити на основі ситуації, адекватної до реальної ситуації спілкування.

2. Рольову гру потрібно добре підготувати з погляду як змісту, так і форми, чітко організовувати. Важливо, щоб учні були переконані в необхідності добре виконати ту або іншу роль. Тільки за цієї умови їхнє мовлення буде природним й переконливим.

^ 3. Рольова гра повинна бути прийнята всіма.

4. Вона неодмінно проводиться в доброзичливій творчій атмосфері, викликає в учнів почуття задоволення, радості. Чим вільніше почувається учень у рольовій грі, тим ініціативні тим піп буде під час спілкуванні. Згодом у нього з'явиться почутт впевненості у своїх силах, у тому, що він може виконуват різні ролі.

  1. Гра організовується таким чином, щоб учні могли в активно му мовленнєвому спілкуванні з максимальною ефект ивністі використати мовлеїшсвий матеріал.

  2. Учитель неодмінно сам вірить у рольову гру, в її ефективність Тільки за цієї умови він може досягти гарних результатів.

  3. Більшу значущість набуває вміння вчителя встановити кон такт із учнями. Створення сприятливої, доброзичливої атмо сфери на занятті - де дуже важливий фактор.

Під час гри вчитель іноді може взяти собі яку-небудь ролі однак не головну, щоб гра не перетворилася на традиційну форм роботи під керівництвом.-Бажано, щоб соціальний статус ціс ролі допоміг би йому ненав'язливо спрямовувати мовленпон спілкування.

Зазвичай учитель бере собі роль лише спочатку, коли учи ще не опанували цей вид роботи. Падалі необхідність у цьом зникає. Під час гри сильні учні допомагають слабким. Викладач /учитель/ управляє процесом спілкування.

Пародисти

Усім відомо, що робота в пародистів дуже складна. їм по трібпо не тільки помітити характерні риски кожної людини, ал й спробувати їх весело й необразливо зобразити. Звісно, перга іш парадувати кого-небудь, необхідно багато тренуватися.

Спочатку слід обрати ведучого. Регата учасників будуть «па родистами». Діти утворюють півколо, один із «пародистів» став перед ними. Далі за сюжетом ведучий виконує будь-які рухи а «пародист» повинен їх повторити, причому зробити це таким чином, щоб регаті учасників було смішно, але не спотворюючи дій ведучого.

Ведучий може робити будь-що: піднімати й опускати руки присідати, тупцювати на місці, стрибати, танцювати або вико нувати будь-які інші, витонченіші рухи. Той «пародист», який занадто спотворить жести ведучого, повинен змінити його. Якщо таких, хто спотворив жести ведучого, виявиться багато, отже ведучий сам обирає собі заміну.

Час гри не обмежується, вона триває, поки учасники не втра тять до неї інтерес. Звання «заслуженого пародиста» присвоюється тому, хто жодного разу не став ведучим.

Диктор

На сцену виходять двоє читців. Один із них «диктор теле- іімчешш», і через кілька хвилин йому необхідно прочитати ви­пуск останніх новин. Він сідає за стіл (добре, щоб на столі стояв імпровізований телевізійний екран) і бере до рук газету. Звучить - повідомлення «Прямий ефір!», і «диктор» береться до роботи. Читати йому потрібно не поспішаючи, чітко проговорюючи слова. Він може читати повільно, жанр роботи диктором, телебачення не передбачає запинання, заїкання й довгого мовчання.

У цій складній справі диктор потребуватиме допомоги «заплечика».

«Заплечник» стає за спиною диктора і через його плече стежить за процесом читання. Йому необхідно бути особливо наотові. Щойно «диктор» забарився, припустився помилки

іаплечник» стає в пригоді. Голосно (по слід плутати цю роботу і роботою суфлера!) виправляє помилку, якої припущено в починах, поки «диктор» не отямився. Після цього «диктор» продовжує говорити.

Якщо газетний текст читати важко, тоді в «ефірі» — телевізійна передача «У світі тварин» та ін. Педагог пропонує учням помінятися ролями. Навіть найуспіпша у техніці читання дитина може становити небезпеку для ефіру — наприклад, нападами кашлю. Саме в такі моменти його виручає своїм голосом пильний помічник».

Ідемо в гості

Діти об'єднуються в групи: «господарі» і «гості». «Господарі» повинні зустріти «гостей», використовуючи «чарівні слова».

Гості» відповідають тим самим.

Театр

На початку гри необхідно розподілити ролі («завіса», «король», «королева», «фрейліна», «собачка фрейліни» та ін.).

Учитель. Зараз ми з вами ставитимемо виставу. Для того щоб вистава вийшла гарною, необхідно провести репетицію.

Завіса пішла «вжик вжик».

«Завіса» пробігає но сцені в обидва боки.

Ні, не так! ІЦе раз!

Ну, тепер нормально.

Король пішов.

Ні, не так. Все знову.

Наведена лише невелика частина вправ. Кожний педагог, звісно, може продовжити цей перелік. Запропоновані вправи можна проводити під час роботи групи подовженого дня, па прогулянках, під час перерв, як гімнастика на уроці, під час підготовки виступів.

Цікаво проаналізувати те, як «спрацьовують» ці вправи? Зни­кають страх і скутість, глузливе ставлення одне до одного, агро| сивпість у поведінці й спілкуванні, а з'являється доброзичливість, На питання вчителя, хто хотів би виконати ту або іншу вправу, підніметься багато рук. Інколи вчителям доводиться делікатно пародіювати перші невдалі проби, зводити їх до жарту — для того, щоб не давати класу шансу жорстко висміяти невдачі.

Зникають відособленість і внутрішня конфліктність, з'явля­ється стійке бажання виконувати різні вправи колективно, ало не для того, щоб мати можливість сховатися за чужими спинами, а щоб самому надавати підтримку однокласникам. Помітно зни­жується побутове психоемоційне напруження учнів, змінюється їхнє мовлення. У багатьох дітей виявляються й розвиваються творчі здібності: художні, музичні, поетичні.




Схожі:

Це коротка, проста сценічна дія (сценка), що триває від 1,5 до 3 хвилин. В етюді має бути логічний розвиток iconАнкета учасника квеста рівненською державною обласною бібліотекою
Умови участі. Квест – гра командна. У команді має бути 2-3 людини. Кожен гравець повинен відповідати таким параметрам: бути віком...
Це коротка, проста сценічна дія (сценка), що триває від 1,5 до 3 хвилин. В етюді має бути логічний розвиток iconТитульний лист (за формами додатку )
...
Це коротка, проста сценічна дія (сценка), що триває від 1,5 до 3 хвилин. В етюді має бути логічний розвиток iconВаріант №21 Студентське самоврядування у вищому навчальному закладі
Діяльність осс має полягати у розв'язанні студентами своїх задач І проблем. Це й випливає з самої назви. На справді, саме так І має...
Це коротка, проста сценічна дія (сценка), що триває від 1,5 до 3 хвилин. В етюді має бути логічний розвиток iconЗакону України Про охорону культурної
Міністерства культури І туризму України від 02. 11. 2009 n 956/0/16-09. Довідка має бути
Це коротка, проста сценічна дія (сценка), що триває від 1,5 до 3 хвилин. В етюді має бути логічний розвиток iconПитання до заліку з цз
Відповідно Закону України "Про Цивільну оборону України" гарантом захисту громадян від наслідків аварій, катастроф І стихійного лиха...
Це коротка, проста сценічна дія (сценка), що триває від 1,5 до 3 хвилин. В етюді має бути логічний розвиток iconНа кого вчишся/ким працюєш?
...
Це коротка, проста сценічна дія (сценка), що триває від 1,5 до 3 хвилин. В етюді має бути логічний розвиток iconПлан-конспект заняття, 13. 04. 13, субота. Тема: «Розвиток розумових...
Тема: Розвиток розумових здібностей. Дороговкази профорієнтації. Як та ким бути, щоб стати успішним?
Це коротка, проста сценічна дія (сценка), що триває від 1,5 до 3 хвилин. В етюді має бути логічний розвиток icon3 Тематична самостійна робота – 12 год І v семестр 2 курс
Ушкоджуюча дія електричної енергії. Хвороботворна дія хімічних факторів на організм. Кормові отруєння тварин. Ушкоджуюча дія біологічних...
Це коротка, проста сценічна дія (сценка), що триває від 1,5 до 3 хвилин. В етюді має бути логічний розвиток iconПлан-конспект заняття, 31. 10. 12, середа. Тема: «Розвиток розумових...
Розумових здібностей, маємо почати з того, що будь-яка дія хомо-сапієнс (людини розумної) підкорюється конкретній меті. Від елементарних...
Це коротка, проста сценічна дія (сценка), що триває від 1,5 до 3 хвилин. В етюді має бути логічний розвиток iconПоходження грошей І їх розвиток пов'язаний з виникненням категорії вартості
Першою формою вартості є проста або випадкова форма, це коли товари вироблялись, як правило, для себе І обмінювались один на оден...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2013
звернутися до адміністрації
mir.zavantag.com
Головна сторінка